Contact onderhouden met de klant

 

Een telefoonopname is voor een bedrijf natuurlijk erg belangrijk. Ieder bedrijf wil er voor zorgen dat alle telefoontjes worden opgenomen. Maar wat als het druk is en niemand heeft er tijd voor? Dan mis je straks een erg belangrijke klant en dat is voor het bedrijf niet goed. De grotere bedrijven hebben vaak een secretaresse in dienst. Vaak wordt de mail gebruikt als communicatie middel met klanten. Maar dit is niet een altijd handige en makkelijk middel om te communiceren. Bijvoorbeeld als je iets ingewikkelds moet uitleggen, of als je een lang verhaal moet vertellen. Ook kan het op de mail soms anders overkomen dan over de telefoon.

Met een antwoordservice hoef je zelf de telefoontjes niet meer op te nemen. dit is een goede oplossing voor een klein of middel groot bedrijf. je telefoon wordt opgenomen door een extern bedrijf. Deze zijn gespecialiseerd in telefoonopnames en zullen de telefoontjes professioneel opnemen. Ze worden allemaal gekoppeld aan een ander bedrijf en krijgen hierover een cursus met alle informatie die ze moeten weten. Alle informatie wat besproken is wordt in een document gezet en krijgt je direct via de mail. Een heel handig systeem om met je klanten in contact te blijven

Wat natuurlijk nog handiger is om buiten de deur met een klant af te spreken. Dit is persoonlijker en kan je het verhaal nog beter kwijt. Ook de lichaamshouding is soms erg belangrijk, dit kan je natuurlijk niet zien met een mailtje of in een telefoongesprek. Daarom is afwisseling wel goed, houd niet alleen contact via de telefoon maar met kleine boodschappen kan het makkelijk via de mail en ga af en toe eens naar de klant zelf toe. Zo haal je er veel meer uit en blijft de relaties tussen bedrijf en klant veel sterker.

 

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/